سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحصن 40 ساعته در بهشت زهرای تهران

چهل ساعت در پناه شهدا

وقتی که ثمره ی جشن های فرهنگی شهرداری تهران به مناسبت میلاد امام زمان (عج) این باشد:

وقتی بی حیائی و بی عفتی بشود فرهنگ رایج نقش آفرینان فرهنگ و هنر یک کشور اسلامی:

وقتی هر که عشوه گری اش بیش نقش آفرینی اش بیشتر:

وقتی قرار کلاس های تفکیک شده ی عقیدتی خواهران و برادران زمان انقلاب و جنگ، جای خود را بدهد به قرارهای شرم آور و رقت بار فیس بوکی:

وقتی قبور مطهر شهدای عزیز، بشود چراگاه توله سگی که همراه عزیزش به گردش آمده:

وقتی بهشت زهرا (س) بشود محل گرفتن چنین عکس های یادگاری ای که فوکوس آن روی لنگ های هوا شده چهار ... از جمله بیتا بادران و نیوشا ضیغمی باشد:

تف بر غیرت من اگر ساکت بنشینم و بی تفاوت باشم

تحصن چهل ساعته در بهشت زهرای (س) تهران

قطعه 53 ، ردیف 14 ، شماره 85

از نماز صبح 5 شنبه بیست و چهارم تا نماز عشاء جمعه بیست و پنجم شهریور نود

حداقل کار، اطلاع رسانی است

 



کلمات کلیدی :

جمعه سیاه(قیام 17 شهریور )

جمعه سیاه (قیام 17 شهریور)

 روز 17 شهریور

 سال ها پیش وقتی که شما هنوز به دنیا نیامده بودید، شاه ظالمی بر کشور ما حکومت می کرد که فقط به فکر خودش بود. او حرف کشورهای دیگر مثل آمریکا و انگلیس را گوش می داد. مردم دلِ خوشی از شاه نداشتند و از این وضع ناراحت بودند؛ برای اینکه ناراحتی خودشان را اعلام کنند و بگویند که ما کشوری آزاد و اسلامی می خواهیم، به خیابان ها ریختند. آنها شعارهایی علیه شاه می دادند. یکی از آن روزها که مردم به خیابان ها ریختند و تظاهرات کردند روز 17 شهریور سال 57 بود.

صبح مبارزه

 

روز 17 شهریور، مردم از صبح زود به خیابان ها آمدند و علیه شاه شعار دادند و با آن شعارها متنفر بودن خود از شاه را اعلام کردند. شاه که از زیادتر شدن مردم ترسیده بود به سربازان خود دستور داد به طرف مردم تیراندازی کنند. سربازان تعداد زیادی از مردم را شهید کردند. آن روز خیابان ها با خون شهیدان رنگین شد. ما هر سال یاد شهیدان 17 شهریور را گرامی می داریم.

 

دست در دست هم

 

آیا تا به حال سعی کرده اید یک چوب باریک را بشکنید؟ می بینید چقدر راحت شکسته می شود. اما در عوض وقتی چند تا از همین چوب های باریک را کنار هم بگذاریم، به این راحتی شکسته نمی شوند؛ چون با هم و در کنار هم هستند محکم تر می شوند. انسان هم اگر یک نفر باشد زود از دشمن شکست می خورد؛ امّا وقتی چند نفر با هم متحد شوند، شکست دادن آن ها کار سختی است. مردم ایران برای جنگیدن با شاه همه با هم متحد بودند و دست دردست هم یک صدا فریاد می زدند: «مرگ بر شاه» یکی از آن روزها که مردم متحد بودن و با هم بودن خود را به مردم جهان نشان دادند، روز 17 شهریور سال 57 بود.

 

رهبر آگاه

 

بعد از اینکه در روز 17 شهریور سال 57 مردم بر ضد شاه تظاهرات کردند و تعداد زیادی از مردم شهید شدند. امام خمینی (قدس سره) با شجاعت، شاه را قاتل مردم ایران معرفی کرد و از مردم خواست با «اهداء خون» به کمک مجروحان بروند و از جنگیدن با رژیم شاه دست برندارند. امام خمینی (قدس سره) رهبر بزرگ ایران همیشه مانند کوه استوار بود و با سخنان خود مردم را راهنمایی می کرد. اگر امام خمینی (قدس سره) در آن سال ها مردم را راهنمایی نمی کرد، مردم به پیروزی نمی رسیدند.

 

شهیدان 17 شهریور

 

امروز 17 شهریور است. پدر علی دسته گلی خرید و به همراه علی و مادرش به طرف بهشت زهرا به راه افتاد. علی از پدرش سؤال کرد: «پدر چرا ما همیشه 17 شهریور به زیارت قبر شهیدان می رویم؟»

 

پدر گفت: «ما به آنجا می رویم تا یاد شهیدان روز 17 شهریور سال 57 را زنده نگه داریم. از یاد نبریم که این راحتی و آرامشی که داریم نتیجه از خود گذشتگی و ایثار آنهاست.

 

هدف بزرگ

 

چند سال پیش که شاه ظالمی در ایران حکومت می کرد، مردم هدف بزرگ و مهمی را دنبال می کردند. آنها برای رسیدن به آن هدف، حتی از جان خودشان هم گذشتند. هدف آنها این بود که با شاه ظالم بجنگند و او را از ایران بیرون کنند. یکی از روزهایی که مردم به جنگ شاه رفتند، روز 17 شهریور سال 57 بود که مردم به خیابان ها آمدند و علیه شاه شعار دادند. سربازان شاه به آنها حمله کردند. عده زیادی از مردم شهید شدند. هدف مردم رسیدن به آزادی و استقلال بود و برای رسیدن به آن هدف تلاش زیادی کردند و بالاخره به هدف خود رسیدند؛ چون شاه در همان سال از ایران فرار کرد و مردم از دست او راحت شدند.

 

میدان شهداء

 

«میدان شهدا»! این اسم یادآور شجاعت تمام مردم ایران است. در هر شهری احتمالاً میدان شهدا وجود دارد. جاهایی که مردم به دست سربازان شاه شهید می شدند را به نام شهیدان نامگذاری می کردند. مثل میدان شهدای تهران که در آن تعداد زیادی از مردم شهید شدند.

 

آن روز 17 شهریور سال 1357 بود که مردم در میدان ژاله جمع شدند و علیه شاه شعار دادند. سربازان شاه تظاهرکنندگان بی گناه را شهید کردند. آن میدان که پرپرشدن گل های ایران را می دید، از آن روز به بعد «میدان شهدا» نامیده شد.



کلمات کلیدی : روزهای مهم سال

القدس لنا



کلمات کلیدی :

القدس لنا



کلمات کلیدی :

روز قدس

روز قدس میراث گرانبهای بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی و نشانی از عمق دور اندیشی و هوشمندی او است که بیانگر اعتقاد و پایبندی اش به اندیشه وحدت و انسجام اسلامی مقابل زور گویان و یکه تازان عرصه جهانی است.

 امسال 60 سال از اشغال سرزمین مظلومیت و مقاومت، فلسطین، پاره تن اسلام می‌گذرد و کماکان اراده اشغالگران و حامیان غربی آنها بر توجیه جنایات ددمنشانه اسرائیل استوار است. امسال اهمیت گرامیداشت روز قدس بیشتر از همیشه است و جهان اسلام و مجمع جهانی اسلام و مجامع اسلامی باید قدرتمندانه تر از سال های قبل به یاری مردم مقاوم فلسطین بشتابند.

«امسال روز قدس در زمانی برگزار می‌شود که رژیم رو به زوال صهونیستی، مذبوحانه شصتمین سالگرد تاسیس خود را بر قلب سرزمین فلسطین جشن می‌گیرد»القدس لنا

 



کلمات کلیدی :
   1   2      >
زیارتنامه حضرت زهرا سلام الله علیها جهت دریافت کد کلیک کنید