سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دروازه هایی به سوی جهنم!

دروازه هایی به سوی جهنم!

دروازه هایی به سوی جهنم

واقعاً عجب روزگاری شده ... در گذشته پیرمردهای 70 - 80 ساله می نشستند و از خاطرات دوران کودکی شان می گفتند و از بیان این تغییر و تحول در طول این 60 - 70 سال همه را انگشت به دهان می کردند. در حالی که امرزوه جوانان 30 ساله هم می توانند خاطرات 10-15 سال پیش خود را برای برادران کوچک تر شان نقل کنند و با نقل تفاوت تجربیات کودکی خود با کودکان امروز ژست مردان عاقل پا به سن گذاشته را بگیرند و در مقابل حیرت و تعجب مخاطبان خود بگویند: «زندگی ما کجا و زندگی شما کجاها؟!»
الحق و الانصاف این قافله پیشرفت علم و تکنولوژی و در نتیجه تغییرات کیفیت و کمیت زندگی ها با چنان سرعتی به پیش می رود که به قول بچه ها هر ده سال یک «ورژن» جدید از سبک و مدل زندگی ارائه می شود و گذشته های نزدیک تبدیل به خاطراتی دور می شوند.
نمونه اش همین ابزار آلات دریافت اطلاعات... زمانی مردم برای گرفتن شبکه یک تلویزیون وطن، آن هم در شهرهای بزرگ می بایست به مدد آنتن های بزرگ پر شاخ و برگ، به تصویری برفکی و لرزان قناعت می نمودند و با هر برف و بارانی یا با هر نشستن کلاغ و کبوتری به شاخه های لرزان آنتن، پدر خانه عازم پشت بام می شد گوش به فریادهای اهل خانه بدهد که «خوب نیست، خوب نیست، خوبه خوبه خوبه!!!»
اما امروزه می توان صدها و بلکه هزاران شبکه تلویزیونی و ماهواره ای را از طریق شبکه های اینترنتی و کابلی و ... گرفت و یا با یک آنتن ماهواره کوچک در کنار پنجره اتاق از جزئیات کائنات سر در آورد و ما وقع طبقه هفتم آسمان و طبقه هشتم زمین را با کیفیت دیجیتال مشاهده نمود...
به هر حال روزگار، عجیب روزگاری است و به مدد این ابزارها، خیلی کارها می توان انجام داد. فقط می ماند یک مشکل کوچک که آیا انسان هر کاری از دستش بر می آید را بی دغدغه و تشویش می تواند انجام دهد یا باید کلاه خود را قاضی کند و نگاهی هم به آسمان بیندازد و ببیند - به قول فوتبالیست های منشوری یا معرفی شده به کمیته انضباطی - «آن بالایی » چه فرمایشی دارد.

آنتن ماهواره، حرف ها و حدیث ها
 داستان آنتن های ماهواره و دیدن برنامه های شبکه های ماهواره ای، چیزی مثل همه ابزارهای تکنولوژی و وسایل رفاه در زندگی بشر است که در نگاه باز اسلام مترقی هیچ مشکل اولیه در آن وجود ندارد. اما مشکل از زمانی آغاز می شود که مشاهده می کنیم این ابزار نه در خدمت سعادت بشر، بلکه در مسیر انحراف و گمراهی او به کار می آید و همانند نماینده تام الاختیار شیطان در یک خانه، همه اعضاء خانواده را به سمت آلودگی های گوناگون فکری و اخلاقی و رفتاری می کشاند. این جاست که دیگر به آنتن ماهواره نمی توان به عنوان یک ابزار ساده تکنولوژیک نگاه کرد.

آنتن ماهواره

به عبارت روشن تر استفاده از این قبیل ابزارها چیزی مثل استفاده از اسلحه سرد و گرم به شکل شخصی است و مسلماً اگر هر انسانی به همراه خود یک اسلحه داشته باشد، هم مایه آرامش او خواهد بود و هم در خطرات احتمالی زمینه نجات جان و مال و آبروی او را فراهم خواهد کرد. در نتیجه این وسیله بسیار مفید است.
اما در عین حال استفاده همه افراد از این ابزار در جامعه می تواند زمینه مفاسد و مشکلات بسیاری حتی برای خود صاحبان اسلحه به دنبال داشته باشد. در نتیجه به حکم عقل و اندیشه حمل و نگهداری از سلاح در اکثر جوامع بشری نوعی جرم بزرگ محسوب شده و با آن برخورد جدی می شود.
از طرف دیگر عده ای معتقدند که نمی توان استفاده و بهره برداری های مفید برخی ابزارها نظیر آنتن های ماهواره را نادیده گرفت و به خاطر خطرات احتمالی از منافع و آثار مثبت این وسیله چشم پوشید و به طور مطلق آن را نفی کرد.
اینجاست که درگیر و دار این حرف و حدیث ها باید دید نظر کارشناسان مربوطه چیست و از نظر عالمان دینی استفاده از این ابزار چه حکمی دارد.

اندر مضرات قانون؟!

 نکته اول که لازم است به آن توجه شود همان داستان همیشگی مشکلات قانونی در حکومت مشروع دینی است. یعنی ممکن است در مورد یک موضوع معین منع مستقیم شرعی وجود نداشته باشد، اما از آن جا که قانون مورد تأیید حکومت دینی است از آن موضوع نهی کرده انجام آن عمل ممنوع می شود. به عنوان مثال ممکن است شما از دسته رانندگانی باشید که وقت برایشان از طلا هم با ارزش تر است و در رانندگی با همه نوع سبقت های غیر مجاز و حرکات نمایشی زودتر به مقصد می رسند تا بنشینند و با خیال راحت تخمه بشکنند و از پنج دقیقه زودتر رسیدن لذت ببرند! در هر حال تخلفات رانندگی اگر موجب ضرر برای خود یا دیگران نباشد به خودی خود حرام نیست اما چون خلاف قوانین حکومت اسلامی است طبق نظر فقهایی که زیر پا نهادن قوانین حکومت اسلامی را جایز نمی دانند، جایز نخواهد بود. به هر حال این هم از مضرات تشکیل حکومت مشروع اسلامی است!!!)
داستان آنتن ماهواره هم از همین قبیل است. زیرا براساس قانون مصوب سال 1373 ورود، توزیع و استفاده از تجهیزات دریافت از ماهواره جز در مواردی که قانون تأکید کرده ( درمورد مراکز خاص ) ممنوع است و به همین خاطر در استفتائات برخی از مراجع هم تاکید می شود به دلیل ممنوعیت قانونی استفاده از این آنتن ها، بهره برداری از آن ها جایز نیست.

آلات مشترک

 اما جدای از این منع قانونی از نگاه شریعت، استفاده از آنتن های ماهواره چه حکمی دارد؟
یعنی اگر روزی به کشور دیگری سفر کردیم، می توانیم از آن استفاده کنیم یا خیر؟! یا در کشور ما در مراکز مجاز ( از نظر قانون) استفاده از آن مشروع است یا خیر؟

طبق نظر برخی از مراجع مانند مقام معظم رهبری آنتن های ماهواره از آن جا که تنها وسیله ای برای دریافت امواج تلویزیونی هستند و برنامه های تلویزیونی هم مخلوطی از برنامه های حلال و حرام هستند، پس این آنتن ها به خودی خود حکم آلات مشترک را دارند. یعنی ابزاری که هم می توان از آن ها استفاده مشروع برد و هم نامشروع. مانند برخی از ابزار موسیقی که هم در استفاده های لهوی و غنایی کاربرد دارند و هم در موسیقی های مجاز و یا ابزار بازی های معمولی که هم می تواند مورد استفاده صحیح و مفید واقع شود هم با آن ها قمار می شود. در نتیجه خرید و فروش و نگهداری از این ابزار برای استفاده در کارهای حلال، حلال خواهد بود و در کارهای حرام، حرام است.
در استفتائات مقام معظم رهبری در همین رابطه آمده است: «چون این وسیله برای کسی که آن را در اختیار دارد زمینه دریافت برنامه های حرام را کاملاً فراهم می کند و گاهی نگهداری آن مفاسد دیگری را فراهم می کند و گاهی نگهداری آن مفاسد دیگری را نیز در بردارد، خرید و نگهداری آن جایز نیست. مگر برای کسی که به خودش مطمئن است که استفاده از ( برنامه های حرام ) نمی کند و بر تهیه و نگهداری آن در خانه مفسده ای هم مترتب نمی شود. لکن اگر قانونی در این مورد وجود داشته باشد باید مراعات گردد.»

ح مثل حرام !!

 اما مصادیق استفاده حرام از ماهواره چیست ؟
به طور طبیعی چون استفاده از آنتن های ماهواره برای دیدن شبکه های مختلف تلویزیونی است باید حکم مربوطه را در احکام نگاه جستجو نمود.
در شماره های قبل به طور مختصر به این مسأله پرداختیم و اکنون هم در حد اشاره، برخی از مصادیق برنامه های حرام را تذکر می دهیم.
به طور کلی نگاه کردن به برنامه هایی که در زمره فیلم ها و تصاویر مستهجن محسوب می شوند به طور کلی حرام هستند و تردیدی در مورد آن ها نیست. اما سایر برنامه ها اعم از برنامه های عادی و خانوادگی و اجتماعی یا فیلم مستهجن تعریف نمی شوند، اما در عین حال خالی از صحنه های جنسی و یا پوشش های نامناسب نیستند هم دارای قاعده خاص خود هستند. یعنی طبق نظر مشهور فقها، اگر نگاه کردن نگاه کردن به این تصاویر ( حتی مجری یک برنامه خبری ) از روی لذت جنسی باشد و یا ترس افتادن در گناه و فساد به دنبال داشته باشد حرام است.

خطری بسیار شدیدتر

 اما حرمت این برنامه ها منحصر در همین مورد نیست. بلکه مشکل اصلی بسیاری از شبکه های ماهواره ای ترویج عقاید و افکار و رفتارهای ناصحیح است که هر یک از این امور می تواند عاملی برای حرام بودن تماشای این برنامه ها باشد.
بارزترین مورد این برنامه ها، فعالیت سایت های ضد دینی و ضد شیعی است که تنها خود را روی ایجاد شک و تردید در باورهای اعتقادی مخاطبان متمرکز کرده اند و با ایجاد شبهه های عالمانه یا عوامانه یا توهین و تمسخر باورهای دینی، به زدودن باورها و سست کردن عقیده افراد مشغول اند که متاسفانه به خاطر سطحی بودن باورهای اعتقادی بسیاری از مردم و عدم دسترسی آن ها به شکل کارشناسان زبده دینی، این تلاش خطرناک در بسیاری از موارد با موفقیت هایی هم همراه بوده است.
ناگفته روشن است که آثار سوء و پیامدهای منفی این شبکه ها و این برنامه ها به مراتب بیش تر از فیلم های مستهجن است زیرا ریشه و اساس تقوا و خویشتن داری افراد را هدف قرار داده است.
در نتیجه مشاهده این برنامه برای بسیاری از افراد که قدرت تحلیل و بررسی و حلاجی صحیح مطالب را ندارند، همانند تهیه«کتب ضاله » است که همه فقها آن را حرام می دانند. مگر برای کارشناسان زبده ای که توانایی پاسخگویی و مقابله با آن را دارند.
پس تماشای این برنامه ها هر چند به نام تفسیر قرآن یا بحث دینی ارائه می شود، اما برای بسیاری از افراد می تواند مصداق کار حرام باشد. البته نباید فراموش کرد این امر با آزاد اندیشی و آزادی عقیده و ضرورت تحقیق در شناخت اصول دین منافاتی ندارد، بلکه اسلام اجازه و حتی دستور تحقیق و بررسی عالمانه در خصوص حقیقت دین و همه عقاید بنیادین را به ما داده است، اما این تحقیق و بررسی همه راه کار و شیوه منطقی خاص خود را دارد نه مشاهده برنامه های مذکور که همانند آلوده کردن خود به ویروس های ناشناخته برای یافتن راه مقابله و درمان آن هاست.

هزار نکته باریک تر از فیبر نوری!!

 در کنار همه آن چه ذکر شد توجه به چند نکته دقیق ضروری است. اول آن که نباید خود را گول بزنیم که «من که نمی خواهم فیلم سکس ببینم » یا «من فقط برای تقویت زبان، کانال های خبری رو می بینم » و ...
تجربه نشان داده که اولاً آدم ها شناگرهای خوبی هستند و مشکل آن است که آب پیدا نمی کنند و اگر پا بدهد کارهایی می کنند که خودشان هم باورشان نمی شود. در نتیجه دیده شده یک آدم به اصطلاح مؤمن و علیه السلام (!)با همین بی احتیاطی ها تبدیل به مشتری پر و پا قرص برنامه های آلوده و پر از زشتی و پلیدی می شود و علی رغم ناراحتی درونی، نمی تواند از این گناهان فاصله بگیرد و به اصطلاح معتاد می شود.
دوم آن که دریافت اطلاعات آزاد و شنیدن صدای مخالفین همواره به معنی رسیدن به دیدی منصفانه و باز نیست و کمتر دیده شده کسی با تماشای برنامه خبری شبکه های غربی و تحلیل ها و بررسی های مغرضانه و حساب شده آنها، به ثبات اندیشه و نگرشی درست و صحیح برسد و معمولاً نتیجه این کار، یا باور همه ادعاهای مخالفان نظام و انقلاب و بدبینی نسبت به مسئولین و بزرگان نظام است و یا تردید و شک در همه آن چه از تریبون های رسمی نظام گفته می شود.
و سوم آن حتی اگر بر فرض خود ما نسبت به تصاویر و صحنه های آزاد برنامه های ماهواره یا حملات ضد دینی این برنامه ها و یا هجمه های رسانه ای آن ها به نظام و انقلاب از گناه و خطا و انحراف مصون باشیم، آیا فکر اطرافیان و دیگر اعضا خانواده که در همه ساعات روز حتی وقتی ما در منزل نیستیم دسترسی به این برنامه ها دارند را کرده ایم؟؟
آیا آنها هم از این خطرات ایمن هستند و آیا گناه و انحراف و تحریک آن ها دامن گیر مسبب این آلودگی ها نخواهد شد؟


*با توجه به آن چه گفته شد تکلیف دیدن برنامه های سیما از طریق آنتن ماهواره یا دریافت سیمای استانها یا شبکه های برون مرزی یا حتی شبکه های مفید و حلال مانند شبکه های کاملاً علمی یا اسلامی هم روشن می شود. زیرا فارغ از بحث قانونی، نفس مشاهده این برنامه ها حلال خواهد بود، در نتیجه اگر به منزل کسی رفتید که از آنتن ماهواره استفاده می کند تا زمانی که شبکه نامناسب و برنامه ای حرام را نمی بیند نمی توانید او را نهی از منکر کنید که دیدن این برنامه ها حرام است و یا خود از دیدن امتناع نمایید.
همین طور است اگر متوجه شدید فردی در منزل خود از آنتن ماهواره استفاده می کند. زیرا هر چند نگهداری و استفاده از این آنتن ها از نظر قانونی غیر مجاز باشد، اما دلیل نمی شود که ضروتاً آن فرد با این آنتن برنامه های نامناسب و حرام را مشاهده می کند. هر چند نباید از یاد برد که قرار دادن دیش ماهواره بر بام منزل، خود زمینه سوء ظن و طرح تهمت و غیبت بر علیه انسان را فراهم می کند که باید از آن پرهیز کرد، چون در روایات به ما توصیه شده «خود را از موضع تهمت دور نگه دارید» یعنی به گونه ای رفتار ننمایید که متهم به خطا یا گناهی شوید.

تا گاو ماهی !

 حال که تکلیف خود ماهواره و استفاده از آن روشن شد، تکلیف بند و بیل و مسائل مرتبط با آن هم روشن می شود. یعنی اگر این آنتن برای استفاده حرام تهیه شود پس پولی که بابت آن پرداخت شده برای کار حرامی به کار رفته و در نتیجه فروشنده مالک این پول نخواهد بود و کمک برای نصب و راه اندازی یا تعمیر و تعویض قطعات آن هم حرام خواهند بود. به علاوه فرد خریدار یا کسی که بابت این نصب و تعمیر پول می دهد باید پول این هزینه های حرام هم در خمس سالیانه محاسبه کند. زیرا پولی که صرف کار حرام می شود در خرج و هزینه سال به حساب نمی آید.
خلاصه اگر اصل کار خراب شد به قول قدما تا «گاو ماهی» این خرابی پیش می رود. به علاوه گناه هر کسی که بواسطه این آنتن مبتلا به نگاه حرام شود یا در عقاید و باورهایش انحراف ایجاد شود، علاوه بر خودش بر باعث و بانی هم نوشته خواهد شد.
خلاصه کلام این که باید دندان لق هوس را کشید و دور این مسائل نرفت که آخر و عاقبت خوشی ندارد و این دایره های زنگ زده بر پشت بام خانه ها، اغلب دروازه جهنم برای اهل خانه خواهند بود و بادی از آن ها پرهیز کرد.
این جاست که خداوند می فرماید از «گام های شیطان پیروی نکنید » یعنی طوری حرکت نکنید که در نهایت به انحراف و آلودگی مبتلا شوید. در نتیجه خریدن LCD یا LED که انسان را قلقلک بدهد «مگه می شه آدم LCD داشته باشد بدون آنتن ماهواره ؟؟» بهتر است از همان اول اتفاق نیفتد و همان تلویزیون حبابی قدیمی خودمان که شبکه های داخلی را می گیرد هزار مرتبه می ارزد به کیفیت تصویر آیینه ای که هزار جور خطر و آلودگی را به دنبال دارد.

منبع:استفتائات مقام معظم رهبری، س 1212.
نشریه دیدار آشنا - شماره 126

پ.ن1: البته ما LCD داریم ولی با آنتن دیجیتال خوب کار می کنه. :))
پ.ن2: شنیدم حاج آقای صفاری توی مجالسشون می گفتند که :آنتن ماهواره عَلَمِ یزیده

منبع: راسخون



کلمات کلیدی : آنتن ماهواره دروازه جهنم

ای شهید

شهید

ای شهید،‌

ای آنکه بر کرانه ازلی و ابدی وجود برنشسته‌ای،‌

دستی برآر و ما قبرستان نشینان عادات صخیف را نیز از این منجلاب بیرون بکش.

ای شقایق‌های آتش گرفته

دل خونین ما شقایقی است که داغ شهادت شما را بر خود دارد.

آیا آن روز نیز خواهد رسید که بلبلی دیگر در وصف ما سرود شهادت بسراید.

سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی



کلمات کلیدی :

پدر 600 کودک !

پدر 600 کودک !

کودک

آزمایشات جدید دی ان ای نشان می دهد، مالک یک کلینیک باروری در انگلیس به احتمال فراوان پدر 600 کودک است. به گزارش برنا، «برتولد ویزنر» و همسرش این کلینیک را در دهه 1940 افتتاح و به بیش از هزار و 500 خانواده کمک کردند صاحب فرزند شوند.دو تن از کودکان خانواده های مراجعه کننده به این مرکز درمانی به نام های «باری استیونز» و دیوید گولانچ» در آزمایشات دی ان ای شرکت کردند و مشخص شد پدر واقعی هر دوی آن ها خود «ویزنر» است.مطالعات دقیق تر این فرضیه را مطرح می کند که وی به احتمال فراوان پدر 300 تا 600 کودک است.همچنین 18 نفر دیگر که بین سال های 1943 و 1962 با کمک این کلینیک متولد شده بودند، نیز تحت آزمایش قرار گرفتند و مشخص شد دی ان ای دو سوم این اشخاص با دی ان ا ی ویزنر مطابقت دارد.گفته می شود، وی احتمالا 1000 خویشاوند دارد که هرگز آن ها را ملاقات نکرده است.برخی کارشناسان بر این باورند، اعتقاد ویزنر به اصلاح نژادی ممکن است از انگیزه های مهم وی برای ارتکاب این عمل بوده است.شایان ذکر است؛ وی در اوایل دهه 1970 درگذشت و این موضوع را هیچگاه فاش نکرد.

منبع: کیهان    



کلمات کلیدی :

آثار و برکات مسجد در رشد ، بالندگی ، و پیشرفت مادی و معنوی مسلما

آثار و برکات مسجد در رشد ، بالندگی ، و پیشرفت مادی و معنوی مسلمانان

پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) به ابوذر :

" خداوند تا زمانی که در مسجد نشسته ای ،

برای هر نفست یک درجه به شما اعطا می کند

و فرشتگان بر تو درود می فرستند ،

و برای هر نفست 10 ثواب نوشته

و 10 گناه از گناهانت پاک می شود.( بحارالانوار جلد 85 صفحه 206)

آقای خامنه ای(ره) مسجد


مسجد محل عبادت خدا و مهمترین پایگاه مسلمانان است،

دین مقدس اسلام برای مساجد احترام خاصی قائل شده

و به مسلمانان دستور داده است که هرگاه به مسجد می روند با طهارت باشند

و پاکیزه ترین لباس خود را بپوشند و خود را تمیز و خوشبو کنند،

حضور در مساجد عبادت است

و شرکت در نماز جماعت ثواب و فضیلت فراوان دارد.

حضور در مسجد و شرکت در نماز جماعت آثار و برکات فراوانی دارد ،

فضای مسجد به لحاظ وجود اسماء متبرکه و مؤمنین عزیز به انسان آرامش خاصی می بخشد.

در مسجد مؤمنین و دوستان همدیگر را زیارت می نمایند و صله رحم می کنند

و از مشکلات همدیگر خبردار شده و در جهت رفع آن می کوشند

 

شرکت در مسجد و نماز جماعت اول وقت

در زندگی مسلمانان باعث وحدت هر چه بیشتر می شود

و تاثیر شگرفی در پیشرفت مادی و معنوی مسلمانان می گذارد.

در صورت عدم مشاهده عکس اینجا کلیک نمایید.



کلمات کلیدی :

سفر به خطرناک ترین شهر دنیا به روایت قران.

 سفر به خطرناک ترین شهر دنیا به روایت قران.

شهر  کوچکی است, اما خیلی عجیب و غریب است,هم زیبا و هم خطرناک , زیبا,چون منظره های زیبایی در آن به چشم میخورد و خطرناک,چون علاوه بر منظره های زیبا دره ها و مرداب های خطرناکی دارد که هر آن ممکن است  در مرداب این شهر غرق شوی و در دره های عمیق آن سقوط کنی .

خطر ناک ترین شهر

هر کسی جرات نمی کند  وارد این شهر شود ,چون واقعا خطرناک است و هر ثانیه ممکن است برای آدمی حادثه ای جبران ناپذیر رخ دهد و یک عمر پشیمانی به وجود بیاورد .

عده زیادی از خیر منظره های زیبای این شهر می گذرند  و از ترس دره های وحشتناک این شهر حتی نزدیک این شهر هم نمی شوند  و نه تنها نزدیک نمی شوند بلکه از صدها کیلومتری این شهر فرار می کنند  .

اما در این میان عده ای بدون هیچ هراس و ترس و دلهره ای با راحتی خیال و آرامش وصف ناشدنی بارها به این شهر سر می زنند و از منظره های آن دیدن می کنند . این افراد فقط منظره های این شهر را می بینند  اما از خطر دره ها و مرداب های آن غافل هستند .

شاید بتوان گفت ,عجیب ترین شهری است,که تا به حال وصف آن را می شنیدم ,شهری  که بر خلاف شهرهای دیگر نقشه جغرافیای آن هم عجیب و غریب است  چرا که این شهر مانند مثلثی است  که از سه ضلع تشکیل شده  و بیشتر دره ها و مرداب های این شهر در اطراف آن یعنی بر سه ضلع آن قرار داشت .

شهرداری این شهر آن را به سه منطقه تقسیم کرده بود و برای هر منطقه نیز اسمی گذاشته بود:
منطقه 1:منطقه نگاه
منطقه یک این شهر همان منطقه ای است که پر از منظره های به ظاهر زیبا و دل انگیز است که انسان های زیادی را به طرف خود می کشاند و به عبارتی دیگر یک منطقه توریستی  به همراه کلی جاذبه برای جذب کردن افراد است .

منطقه 2:منطقه گناه

توریست های زیادی از این منطقه دیدن می کنند و در حقیقت اکثر آنها به خاطر دیدن منطقه یک که همان منطقه نگاه است خواه ناخواه به این منطقه کشانده میشوند و این قانونی بود که شهرداری این شهر تصویب کرده بود که هر کسی که از منطقه یک دیدن کند به ناچار باید از منطقه دو نیز دیدن کند و همه توریست ها و افراد نیز به ناچار این قانون را پذیرفته اند .

منطقه 3:منطقه زنا و ویرانی

این منطقه, خطرناک ترین منطقه  این شهر است که هر کسی وارد این شهر شود نابود میشود و راه برگشتی از  منطقه نیست, چرا که در طول  تاریخ این شهر عده زیادی به خاطر مسافرت به منطقه های یک و دو این شهر وارد این منطقه شدند و بلافاصله بعد از ورود به این منطقه نامه هلاکت و شکست و بدبختی و ذلت خود را امضا کردند و یک عمر پشیمان از اینکه ای کاش هیچ گاه وارد این شهر شوم نمیشدند .

شهردار این شهر کیست؟

این شهر سه ضلعی شهری است که قرآن کریم به زیبایی هرچه تمام تر آن را به تصویر کشیده است شهری که شهردار آن  کسی نیست جز شیطان,که برای کسانی که وارد این شهر میشوند برنامه های زیادی را تدارک دیده است ازجمله:

1)شراب و قمار و گناه برای مسافران تدارک دیده شده:


 (إِنَّمَا الْخَمْرُ وَ الْمَیْسِرُ وَ الْأَنْصابُ وَ الْأَزْلامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّیْطانِ : شراب و قمار و بتها و تیرهاى قرعه پلیدند [و] از عمل شیطانند)( المائدة :  90)

2)فحشا و منکر در این شهر به کثرت دیده میشود:


(وَ مَنْ یَتَّبِعْ خُطُواتِ الشَّیْطانِ فَإِنَّهُ یَأْمُرُ بِالْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَر:
، و هر کس پاى بر جاى گامهاى شیطان نهد [بداند که‏] او به زشتکارى و ناپسند وا می دارد)( النور :  21)

3)گمراهی و حسرت در انتظار کسانی است که وارد این شهر میشوند :


 (وَ لَأُضِلَّنَّهُمْ وَ لَأُمَنِّیَنَّهُمْ
: و آنان را سخت گمراه و دچار آرزوهاى دور و دراز خواهم کرد.)( النساء :  119)

اما خداوند متعال در آیات فروانی افراد را از مسافرت به این شهر که شاید بتوان خطرناک ترین شهر در دنیا است نهی کرده است و بارها فرموده است که فریب تبلیغات این شهر را نخورید چرا که اگر وارد این شهر شوید به ناچار باید از سه منطقه آن دیدن کنید و بعد از آن  دیگر راهی برای برگشت باقی نمی ماند و شما محکوم خواهید شد .

خداوند متعال در آیا ت سوره  مبارکه نور به زیبایی هر چه تمام تر انسان ها را از سفر کردن به این منطقه یک این شهر که همان منطقه نگاه است منع کرده است و فرموده :

(قُلْ لِلْمُؤْمِنینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِکَ أَزْکى‏ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبیرٌ بِما یَصْنَعُونَ
: به مردان با ایمان بگو: «دیده فرو نهند و پاکدامنى ورزند، که این براى آنان پاکیزه‏تر است، زیرا خدا به آنچه مى‏کنند آگاه است)( النور :  30)

خداوند متعال در این آیه رابطه تنگاتنگی بین منطقه یک این شهر که همان منطقه نگاه است و منطقه دو و سه که منطقه گناه و زنا است بر قرار کرده است و این  رابطه دلالت بر این مطلب دارد که اگر میخواهید در منطقه دو وسه این شهر وارد نشوید باید از ورود به این شهر خود داری کنید و امکان ندارد که بگویید من وارد میشوم و فقط این منطقه را مشاهده می کنم و بعد به سرعت ازآن خارج میشوم .

آری شهری سه ضلعی را به تصویر کشیدیم که عده زیادی هر ساله برای سفرهای خود آن را انتخاب می کنند, غافل از اینکه این شهر شهری است پر از اندوه و افسردگی و گمراهی و برای افادی که به آن سفر می کنند جز پشیمانی به دنبال نخواهد داشت

دعا کردن مهم است ولی اصلاحِ خود، اهمّ است.
پس اگر واقعا می خواهیم دل حضرت را شاد کنیم باید خود را اصلاح کنیم.

تا حالا شده برای خود حضرت بگی: "الله عجِّل لِولیک الفَرج" ؟

در صورت عدم مشاهده عکس اینجا کلیک نمایید.



کلمات کلیدی :
   1   2   3   4   5   >>   >
زیارتنامه حضرت زهرا سلام الله علیها جهت دریافت کد کلیک کنید